NBA 2K14 – informacje i wrażenia

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że wrażenia i opis będą pochodzić wyłącznie z wersji na obecne konsole. Wszystkie materiały graficzne również pochodzą z wersji na obecne konsole.

NBA 2K14 wyjdzie na PS3, Xbox 360, PC już 1 października oraz w późniejszym okresie na PS4 oraz Xbox One.

Wszystko zaczęło się jakiś czas temu, kiedy dowiedzieliśmy się, że na okładce zagości LeBron James. LBJ wybrał też utwory muzyczne, które pojawią się na ścieżce dźwiękowej gry. Można ją znaleźć tutaj.

Będąc na tegorocznym Gamescomie miałem szansę zagrać w NBA 2K14. Największą różnicą jaką natychmiast zaobserwowałem to podania. Ilość dostępnych animacji zaskakuje, a opcje wykończenia kontry świetnymi no-look passami dają naprawdę dużo funu! Dodatkowo mamy dużo więcej animacji wykończenia layupów oraz reakcji zawodników po faulu, w zależności czy piłka wpadnie do kosza, czy nie.

Trzymając L2 (PS3) i wychylając prawą gałkę podajemy piłkę na wszelkie możliwe sposoby. Zwykłe podanie sprzed klatki piersiowej zostaje zastąpione podaniem za plecami, szybkim podaniem po koźle lub, jak to miało w przypadku ogrywanego przeze mnie Rickiego Rubio z Timberwolves, robimy spin move i rzucamy no-look passa do Pekovica. Wszystko to po wywołaniu prostego pick-and-rolla z Pekiem, po prostu wychylamy prawą gałkę z przytrzymaniem L2.

Gdzieś wyczytałem, że NBA 2K14 ma mieć ponad 2500 animacji. Nie wiem na ile prawdziwa jest to informacja ale na pewno jest ich zdecydowanie więcej niż w poprzednich częściach. Kolejna sytuacja z ogrania – Monta Ellis, z przeciwnej drużyny, sterowanej AI, podczas przebijania się przez podwojenie po pick-and-rollu przewraca się na parkiet. Może sam opis sytuacji nie powala ale kiedy widzimy takie sytuacje dookoła sterowanego przez siebie zawodnika, który czeka na oddanie rzutu, to naprawdę czujemy się jak na meczu. Monta wstaje i dalej próbuje dobiec do mojego zawodnika i go zablokować. Ulepszone AI ma reagować na nasze zagrania – jeśli pewne zagranie w ofensywie rozbiło defensywę przeciwnika kilka razy, ta defensywa zmieni się w ten sposób, żeby nasze kolejne zagranie utrudnić.

Poniżej przedstawiam opis kilku opcji, które będzie można znaleźć w grze.

Crew – Ten mod był dostępny we wcześniejszych wersjach gry, np. NBA 2K11. W 2K14 znów będziemy mogli stworzyć zespoły, które będą składać się z naszych graczy (stworzonych w trybie MyPlayer) i zagrać ze znajomymi mecze 5 na 5.

Euroliga – Już wcześniej o tym wspominałem – można zagrać aż 14 drużynami z Europy. Grałem kilkoma z nich i muszę powiedzieć, że są odwzorowane z dbałością o każdy szczegół. Zawodnicy wyglądają bardzo charakterystycznie, a niektórzy mają nawet swoje zagrania.

Dynamic Living Rosters – atrybuty zawodników NBA codziennie update’ują się w stosunku do tego, jak aktualnie radzi sobie zawodnik. Jeśli Ray Allen od początku sezonu trafia tylko 30% za 3, raczej nie wystawiaj go w pierwszej piątce, jeśli grasz online przeciwko innemu graczowi.

MyTeam – znany z poprzedniej wersji gry mod, który pozwala na stworzenie swojej drużyny. Wzbogacony o nowe turnieje, zarówno dla pojedynczego gracza, jak i dla multi.

Usprawnienia dotyczące sterowania:

Pro Stick – używanie prawego sticka do rzutów, podań oraz wszelkiego rodzaju crossoverów.
2K Smart Play Button – przytrzymanie go spowoduje wybranie odpowiedniego ustawienia zawodników i przeprowadzenia konkretnej akcji.
Improved Player Motion System – wszystkie animacje będą odgrywać się płynniej, co oznacza, że zawodnicy na boisku będą bardziej responsywni.

Usprawnienia ogólne:

Signature Skill – sześć nowych umiejętności pozwalających na przedstawienie charakterystycznych zagrań konkretnych zawodników .
Playbook and Play System – zbiór zagrywek, ustawień i wszelkiego rodzaju akcji do rozegrania podczas różnych momentów w meczu.
Signature Styles – więcej animacji jump shotów, wsadów, layupów, itp.

Ofensywa:

Shot System Upgrades – ulepszona praca nóg podczas rzutów, odpowiedni wybór rzutów pod presją.
Dribbling Advancements – ulepszone kozłowanie co pozwala na jeszcze lepszą kontrolę nad piłką, szczególnie w sytuacjach 1-on-1
Enhanced Passing – to o czym już wspominałem, niesamowita kontrola nad podaniami.

Defensywa:

Learning Defensive A.I. – defensywa dostosowuje się do Twojej ofensywy w taki sposób, żeby kolejne rozegranie akcji stawiało jeszcze większe wyzwanie.
Block Improvements – coś, co widać było od samego początku grania – MOŻNA BLOKOWAĆ WSADY! Zawodnicy są dużo bardziej responsywni na naciśnięcie przycisku odpowiadającego za blok. Chociażby sytuacja, gdzie Tim Duncan już wyskoczył do wsadu, tuż przy samej obręczy, a ja zdążyłem jeszcze zareagować LeBronem i zablokować go tuż nad obręczą, coś niesamowitego!
Enhanced dribbler vs. on-ball defender contact – obrońcy mogą teraz próbować przechwycić piłkę, bardziej stawiać się zawodnikowi, który wyprowadza piłkę ze swojej połowy, a nawet stosować podwojenia już na jego własnej połowie.
Expanded Defensive Commands – nowe zachowanie zawodnika, używając prawej gałki możemy blokować rzuty na różny sposób, starać się przechwycić podania lub zastosować presję przy podwojeniu.

Do gry wracają takie opcje jak:

MyCareer
The Association
The Association Online
Training Camp
Season
Playoffs
Practice
NBA Blacktop
My Player Blacktop
Team Up

Mam nadzieję, że odpowiedziałem na większość Waszych pytań. Co do wydania na nowe konsole, devowie z 2K nie chcieli podawać żadnych konkretów ale wydaje mi się, ze pewnie nie zobaczymy tej wersji wcześniej niż pod koniec tego roku lub na początku następnego. Co do wyglądu NBA 2K14 na tę generację konsol, powiedzmy sobie szczerze – nic więcej z nich już nie da się wycisnąć :)

Jeśli chodzi o stare drużyny, również nie usłyszałem żadnych konkretów. Ten obrazek jednak potwierdza, że na pewno nie zapomnieli o old school NBA!
Czemu nie ma zdjęć i filmów? Niestety, jak to zwykle bywa, nie mogłem nic nagrać. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania, wpisujcie je w komentarzach.

27 komentarzy

  1. LaPointe pisze:

    Może ja spytam – czy w tym roku gracze którzy pozostają wierni blaszakom, znowu zostaną okrojeni z 3/4 gry ?
    Z tego co słyszałem – MyTeam, Crews, VC i inne opcje, które były wycięte z PCtowej wersji 2K13, również będą wycięte z 2K14.
    Czy 2K dalej kontynuuje taką politykę ?

  2. cbjkd pisze:

    Dołączam sie do pytania LaPointe. I czy będzie All Star Weekend na PC i konsole??

    • Andrew pisze:

      2K14 będzie dokładnie tak samo okrojone jak 2K13, dodadzą jedynie usprawnienia gamaplay’u. Przy okazji 2K14 na nowe konsole będzie tytułem startowym.

  3. Lucjusz pisze:

    A ja mam takie jeszcze inne pytanie, mam na PS2 jeszcze nba 2k8 (tak wiem, staroć) ale była jedna bardzo fajna funkcja: „fantasy basketball”, taki mecz przed którym jest „draft”, można było grać naprawde kimkolwiek się chciało nie musząc tworzyć nowej drużyny. Czy coś takiego będzie może? A dwa, ponoć chyba w 2k11 czy 2k12 była możliwość grania meczy za czasów jeszcze bez linii za 3 punkty czy to może wraca? Bo chciałem zobaczyć w 2k13 a nie ma.

    • cbjkd pisze:

      Co do linii za 3pkt .To były mecze legend Jordan, Magic ,Bird. Sprzed linii za 3 pkt był chyba Jerry West, Wilt Chamberlain, Oscar Robertson (chyba kogoś pominąłem). Nie wiem czy można było wyłączyć linię w zwykłym meczu. Sprawdzałeś w zasadach?

  4. bargnani7 pisze:

    jak zwykle na pc zrobią wszystko na odwal

  5. xboxuser pisze:

    bo od grania to są konsole a nie pc

    • bargnani7 pisze:

      to na czym chcesz grać zależy od twoich preferencji. dopóki sprzedają grę na pc dopóty każdy kto kupuje ma prawo wymagać od nich by traktowali to poważnie.

  6. Kopek pisze:

    Co do blokowania wsadów to zdarzyło mi się to w NBA 2K10 grając na xbox-ie.

  7. Currose pisze:

    Miałem kupić ale jak nie ma My Team na pc to podziękuję

  8. Paweł Panasiuk pisze:

    Chlopaki, dostaniemy do testowania rozne wersje gry zanim trafi do sprzedazy. Dowiem sie jakie beda roznice miedzy wersja na PC, a na konsole. Bedziecie wiedziec wszystko zanim gra trafi do sprzedazy ;)

  9. oxlade pisze:

    mam xboxa i czekam na 2k14. Jak dla mnie najlepsza gra sportowa!

  10. D-rose pisze:

    Pawle, napisałeś „trzymając L2 i poruszając prawą gałką robimy łądne podania”. A jak wygląda sterowanie rzutowe?

    • Paweł Panasiuk pisze:

      Jeśli chodzi o rzuty, to wykonujemy je również prawą gałką. Z tym, że oczywiście bez trzymania L2. Wygląda to w ten sposób, że jeśli lekko ruszymy gałkę, to zawodnik będzie wykonywał różnego rodzaju crossover, pivot, itp., a jeśli przytrzymamy odpowiednio długo, to wykona rzut. Jeśli wychylimy i przytrzymamy gałkę przy dwutakcie to zawodnik zrobi layup lub wsad, a w przypadku wyjścia na czystą pozycję odda rzut z dystansu. Podobnie wyglądało to w NBA 2K13 :)

  11. fvz pisze:

    witam,
    jako stary grajek w NBA spod szydlu 2K pytam o najdurniejsze 2 rzeczy jakie SA w tej grze:
    1) czy da się w końcu dogonić loose ball? chodzi mi o sytuację kiedy pilka odbija się i przemierza parkiet a goniący ja Cp3 nie jest w stanie jej zlapac. bywa, ze gronie pilke 20m a ona kulga się ze stalą prędkością…
    2) wspomniales o nowym systemie podań (hurra) – a zatem czy w końcu nie będzie durnych „podań” z klaty wprost w plecy stojącego przed nami przeciwnika? i czy w końcu zostaly poprawione alley-oopy? grając duetem Wade-James nie da się zrobić alleya z polowy, tak jak oni to robią ;)
    pozdrawiam!

    • Paweł Panasiuk pisze:

      1. Z loose ballami jest roznie, jest lepiej bo zawodnicy sa bardziej responsywni, wiec mozemy zaczac gonic pilke szybciej ale wciaz jest to wyzwanie. Wszystko zalezy od naszego refleksu ;)
      2. Znowu, wszystko zalezy od Twojego ogrania. Teraz przeciwnicy reaguja znacznie szybciej na Twoje podania/rzuty/zagrania i czasem zdarzy sie tak, ze podasz mu w plecy ale tym razem, bedzie to tylko i wylacznie Twoja wina bo podawales bedac w pomalowanym, przez rece 3 zawodnikow z przeciwnej druzyny ;)
      Co do alleyow, mi wychodzily juz w 2K13 z polowy, np. do Farieda albo Howarda. Z Jamesem pewnie tez nie byloby problemu. Alley z duzej odleglosci to kwestia perfekcyjnego zgrania obu zawodnikow z naciskiem na tego nabiegajacego pod kosz, musi byc w idealnej odleglosci od kosza. Warto pocwiczyc takie rzeczy na treningach :)

  12. fvz pisze:

    czyli nadal piłka goni jak szalona po ziemi? kiszka :( tak czy siak to jest najlepsza imo gierka sportowa/hot seat obecnie na rynku. Zapowiadana liczba animacji robi wrażenie. Byle do premiery wytrzymać :)

  13. MVVP pisze:

    Będzie NBA 2k14 na XP?!?

  14. GRD pisze:

    Jeśli w tym roku kolejna NBA z firmy 2K wypuści taki bubel, gówno że tak to nazwę jak 2k13, to na serio się zdenerwuję i zakończę swoją przygodę z serią NBA2k.

    TO co wypuścili na rynek to jakiś żart był…. Żałowałem wydanych pieniędzy na poprzednią NBA, oby w tym roku nie dali aż tak bardzo dupy….

    • majecha pisze:

      Niestety większość użytkowników liczy na to, że Kobe będzie fajnie się prezentował a LeBron zrobi alleya z połowy, oraz, że da się pograć we dwóch na konsoli. Niestety dla twórców to żadne wyzwanie i gra staje się powoli kupą w coraz bardziej medialnym opakowaniu. W poprzednie części rżnąłem po kilkadziesiąt meczy w tygodniu, teraz gram 5 i w 3 minucie szóstego meczu wciskam Alt+F4.

  15. szymon pisze:

    Jak w tej wersji zrobić pick&roll? W 2013 L1 i przybiegal zawodnik a tu nic sie nie dzieje:(

  16. Wojtek pisze:

    Poem tak: zastąpienie Create a Legend LeBaleronem, to jest jakaś kpina. Granie na default sliders jest jak bieganie boso po żyletkach, system premiowania zagrań jest mocno niedopracowany (good pass do kolegi obok ma taką samą wartość, jak asysta? WTF!!), ilość kopnięć piłki w meczu (piłka odlatuje z prędkością światła) jest nie do ogarnięcia, tempo zmian pozycji w zespole jest dość dziwna (zostałem wybrany wysoko w drafcie przez Thunder i w 8. meczu sezonu zadebiutowałem w pierwszej piątce – gram dobrze, ale bez przesady).

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, patrząc na to w którą stronę idzie 2k Sports to to: EA zrobiło kiedyś przełomową produkcję pt. NBA Live, ale potem poprzez olewanie tematu ten produkt praktycznie umarł. 2K zaczyna właśnie wstępować na tę samą ścieżkę… Odgrzewane kotlety nie smakują. A 2k14 dla mnie jest przypudrowanym kotletem 2k13…

  17. piotr pisze:

    mam pytanie czy w nba 2k14 da się edytować zawodników

    • majecha pisze:

      Da się i to całkiem sporo. Od statystyk – możesz zrobić Asika killerem zza łuku, przez gadżety typu rękawy rzutowe, opaski po wygląd twarzy(ostatnie dość trudne dla laika ale można pobrać z netu gotowe mordki – np z nowym zarostem)

  18. karol pisze:

    Mam pytanie może dla niektórych banalne. grajac online można wybrac konkretnego przeciwnika np w sytuacji kiedy chcialbym zagrac ze znajomym online ?

  19. piotr pisze:

    Mam pytanie. Jak gram zagrywki z playbooka nie pokazuje mi wyrysowanych strzałek jak ustawiają się zawodnicy czy ktoś wie jak włączyć tą opcje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *