Gortat szuka młodych talentów z Disney’em

Marcin Gortat, polska gwiazda NBA, na co dzień grający w barwach Phoenix Suns, został twarzą sportowej odsłony akcji Disney XD „Mierz Wysoko”. Program ten, adresowany do dzieci w wieku 8-16 lat, ma zainspirować młode, koszykarskie talenty do podejmowania nowych wyzwań i rozwijania swojej pasji. Na zwycięzcę czeka wyjątkowa nagroda – podróż do Stanów Zjednoczonych i trening z samym Marcinem Gortatem.


Marcina – aktywnie uprawiającego sport od najmłodszych lat, od zawsze inspirowali rodzice: ojciec Janusz Gortat – bokser, dwukrotny, brązowy medalista olimpijski, mistrz Europy i matka Alicja Gortat – wielokrotna reprezentantka kadry narodowej, dwukrotna mistrzyni Polski w siatkówce. Słynny koszykarz, początkowo trenował lekkoatletykę i piłkę nożną. W szkole średniej, za namową nauczyciela wychowania fizycznego, zainteresował się koszykówką. Po pierwszym treningu wiedział już, że to jest właśnie ‘to’. Swój cel, aby zostać jak najlepszym zawodnikiem i dostać się do ligi NBA, osiągnął w 2007 r., kiedy to w barwach Orlando Magic zadebiutował na parkietach najsłynniejszej ligi świata. Rok później, jako pierwszy Polak, wystąpił w play-off NBA, a w 2009 r. zagrał w finale rozgrywek i zdobył wicemistrzostwo ligi.

W sportowej odsłonie akcji Disney XD „Mierz Wysoko” młodzi, utalentowani koszykarze zawalczą o możliwość treningu pod okiem samego Marcina. Mistrz, goszcząc młodego zwycięzcę w Stanach Zjednoczonych, podzieli się swoją wiedzą i podpowie, jak rozwijać swój talent. Spotkanie zostanie zarejestrowane i wyemitowane w Disney XD, na stronie internetowej Disneya oraz oficjalnym kanale Disneya w serwisie YouTube.

Od kilku lat moim celem jest pomoc młodym ludziom w realizacji ich sportowych marzeń. Udział w akcji „Mierz Wysoko” to kolejny krok w poszukiwaniu koszykarskich talentów, jestem przekonany, że kilka z nich odkryjemy – komentuje Marcin.

Zainteresowani udziałem w akcji, wystarczy, że odwiedzą stronę Disney XD „Mierz Wysoko”* www.disneyxd.disney.pl/mierz-wysoko/, odpowiedzią na zadane pytanie i napiszą dlaczego to właśnie oni powinni dostać tę wyjątkową szansę treningu z Marcinem. Zgłoszenia można składać do 20 kwietnia br.

Gdziekolwiek zmierzasz, zawsze „Mierz Wysoko” – o akcji

Inicjatywa ma na celu zainspirowanie dzieci do aktywnego działania, podejmowania nowych wyzwań i samodoskonalenia. Angażując w nią znanych sportowców, muzyków czy tancerzy, Disney XD daje dzieciom szansę spełniania się w tym, co najbardziej kochają i zachęca, by do wszystkiego co robią podchodziły z pasją. Dzięki „Mierz Wysoko” młodzi fani sportu, muzyki czy tańca mają szansę spotkania się ze swoim mistrzem w danej dziedzinie.

W ubiegłorocznej, sportowej odsłonie akcji, Mistrzem „Mierz Wysoko” był bramkarz Arsenalu Londyn, Łukasz Fabiański. Jego spotkanie ze zwycięzcą konkursu, 11-letnim Pawłem, zawodnikiem Akademii Piłkarskiej Szczecinek, odbyło się na stadionie treningowym Klubu Arsenal W Londynie. Chłopiec podczas spędzonego razem z Łukaszem dnia, nie tylko zagrał ze swoim idolem, ale także otrzymał wiele cennych wskazówek, jak doskonalić swój piłkarski warsztat.

*Warunki i zasady uczestnictwa w konkursie znajdują się na dedykowanej “Mierz Wysoko” stronie internetowej.

Disney XD

Disney XD jest kanałem tematycznym, działającym na wielu platformach. Kanał ten prezentuje fascynującą mieszankę programów typu live-action oraz seriali animowanych. Disney XD skierowany jest głównie do chłopców w wieku od 6-14 lat, poszukujących nowych doświadczeń, dążących do samorealizacji, lubiących wyzwania, zainteresowanych sportem, przygodami, humorem. Kontent kanału Disney XD obejmuje telewizję, internet oraz platformy mobilne i VOD. Wśród propozycji programowych kanału znajdują się seriale, filmy oraz krótsze formytelewizyjne.

Disney XD wkrótce po swojej premierze w Polsce, stał się jednym z ulubionych kanałówtelewizyjnych dla dzieci w kraju. Wśród oferty kanału znajdują się zarówno nowe oryginalne produkcje jak „Ja w kapeli”, jaki i dobrze znane seriale „Fineasz i Ferb” oraz „Zeke i Luther”, które szybko zdobywają sobie lojalną widownię.

Disney XD dostępny jest w 12 językach, 10 pasmach w 83 krajach/terytoriach* obszaru EMEA. Kanał dociera do 40.4 miliona domów w regionie. Na terenie EMEA dostępnych jest 14 kanałów brandowanych marką Disney XD.*

*Definicja kanału zależy od jego przystosowania. Kanał liczony jest jako oddzielny, gdy: 1) posiada osobne pasmo obrazu lub 2) odrębny język (pasmo językowe, które kierowane jest na dany kraj, w którym obowiązują dwa lub więcej języków, lub kraje z tym samym pasmem wizualnym stanowią jeden kanał).

The Walt Disney Company (TWDC)

TWDC to wiodąca międzynarodowa firma z dziedziny rozrywki rodzinnej i mediów, działająca w pięciu segmentach biznesowych: sieci medialne, parki rozrywki i ośrodki wypoczynkowe, produkcja filmowa, produkty konsumenckie oraz interaktywna grupa medialna.

Firma TWDC jest obecna w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) od ponad 70 lat. W ponad 23 krajach zatrudnia przeszło 5,500 pracowników. TWDC jest czołowym dystrybutorem filmów w regionie, który pochwalić się może takimi hitami ostatnich miesięcy jak „Up” (wspólna produkcja Disney/Pixar) i „Alicja w Krainie Czarów” 3D. Jako jeden z czołowych dostawców telewizji w Europie TWDC zajmuje się dystrybucją kontentu z marką Disney lub bez niej, włącznie z kanałem ESPN oraz serialami „Zagubieni” i „Gotowe na wszystko”, który znalazł się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych amerykańskich seriali emitowanych we Francji, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii, typowanej przez młodych dorosłych widzów. Disney Channel, wprowadzony w Wielkiej Brytanii w roku 1995, w roku 2009 pojawił się w kolejnych piętnastu krajach EMEA. Dzięki temu Disney Channel dostępny jest w ponad 58 milionach domów w regionie. Włączając Disney XD – nowy kanał skierowany głównie do chłopców, który zadebiutował w roku 2009 w 13 krajach regionu – na terenie EMEA dostępne są 53 kanały brandowane marką Disney, które emitowane są w 109 krajach i docierają do przeszło 70 milionów domów w regionie. Otwarty w 1992 roku park rozrywki Disneyland w Paryżu  jest obecnie jedną z najważniejszych atrakcji turystycznych w Europie.